Kaip pradėti sportuoti? 10 patarimų pradedantiesiems

©photostock/FreeDigitalPhotos.net

Artėjant vasaros sezonui, kiekvienais metais iš naujo prisimename dažniausiai dar per naujuosius užsibrėžtą, tačiau taip ir neįgyvendintą tikslą – pradėti sportuoti. Žvelgdami į fejerverkus, tuomet ryžtingai pasižadėjome sau, kad jau šiais metais tai tikrai reguliariai lankysiu sporto klubą/jogos užsiėmimus/bėgiosiu ar pan. Deja, greičiausiai tas pranykto taip greitai, kaip fejerverkai danguje. Pažadą priekaištingai primena šylantis oras, bundanti gamta ir artėjantis maudymosi kostiumėlių sezonas.

Kad ir kaip ryžtingai pasižadame pradėti sportuoti „nuo rytoj“, ta valia dažnai nukeliama dar kitam rytojui, pirmadieniui, kovui ir t.t. Kodėl taip sunku pradėti sportuoti? Dažnai tai susiję su keliais trukdžiais.
Pirma – tiksliai nežinome, kodėl norime sportuoti. Neapibrėžtumas pasąmonėje iškelia klausimą: kodėl turėčiau tai daryti. Tikslai gali būti įvairiausi: atrasti mėgstamą aktyvią veiklą; turėti stangrų kūną; auginti kūno masę; ugdyti ištvermę ir t.t.

Antra – norisi rezultato, o ne paties proceso. T.y. išties dažnai norime ne sportuoti, o, pavyzdžiui, turėti gražesnį kūną. Sportas dažnai atrodo neįdomus todėl, kad pasirenkama netinkama veikla. Kaip galisi norėti daryti kažką, kas sukelia neigiamas emocijas? Sportas – ne tik darbas su treniruokliais. Tai ir slidinėjimas, nardymas, čiuožimas, joga, rytų kovos menai, baletas, gimnastika ir t.t. Sportinių veiklų sąrašą galima tęsti ir tęsti.

Trečia – psichologinis barjeras. Pradėti bet ką naują yra sunku, todėl ne retai prisigalvojame įvairių priežasčių, kodėl ir toliau neužsiimti nauja veikla. Pavyzdžiui tokių, kaip: sporto salėje nemokėsiu elgtis su įranga, namie nesportuosiu, nes nežinau, nuo ko pradėti, bėgioti nepradėsiu, nes arti nėra stadiono. Dažnai visos šios ir kito priežastys yra susiję su baime ir tėra įsivaizduojamos problemos. Sporto klube treneriai maloniai supažindina su įranga, internete gausu informacijos, kokius ir kaip atlikti pratimus, o bėgioti galima bet kur.

Ir visgi, kaip pradėti sportuoti? Į sportą reikia žiūrėti kaip į įdomią veiklą, kuri suteikia daugiau pasitikėjimo, motyvacijos ir jėgų. Žemiau pateikiame 10 patarimų, kaip sportą iš sąžinės graužaties paversti į mėgstamą veiklą.

10 patarimų, kaip pradėti ir nesustoti sportuoti

1. Užsibrėžkite aiškius tikslus. Atvirai atsakykite sau į klausimą: kodėl aš noriu pradėti sportuoti? Suprasti gali padėti susikurtas vaizdinys, kokį save matau ateityje (besidžiaugiantį stangresnėmis kojomis, žvalumu, išnykusiais kilogramais ir t.t.) ir kokias emocijas man tai sukelia.
2. Išbandykite keletą sportinių veiklų. Tik taip atrasite mėgstamą veiklą, kuri motyvuos siekti tikslų. Neteisingai pasirinkta sporto šaka, greitai sugriaus planus. Juk, pavyzdžiui, jei bijote arklių, tikrai nenorėtumėte jodinėti. Pasirinkimą gali nulemti pomėgiai, ar išsikelti tikslai. Jei vasarą labai mėgstate nardyti jūroje – pabandykite pradėti nardyti. Jei norisi tiesiog plokščio pilvo ir nieko daugiau – koncentruokitės ties pratimais pilvo presui (kurių yra gausybė ir tikrai ne tik paprasti ir nuobodūs atsilenkimai).
3. Nepersistenkite. Jei jūsų tikslas – iškelti 100 kg, juk jau šiandien nepradėsite nuo šio svorio. Taip ir visose sporto šakose: svarbiausia pradėti mažais žingsneliais. Pavyzdžiui, bėgioti pradėkite po 20 minučių kasdien ir trukmę po truputį pagal galimybes didinkite. Per sudėtingos užduotys ne tik mažina motyvaciją, bet ir kenkia sveikatai.
4. Sportuokite nuosekliai. Žmogaus organizmas mėgsta reguliarumą ir prie jo prisitaiko. Rutina treniruotes daro efektyvesnėmis. Nusistatykite, pavyzdžiui, kad sportuosite antradienio bei ketvirtadienio rytais nuo 7 iki 8 valandos ir sąžiningai laikykitės plano.
5. Sportuokite su draugais. Jie ne tik pagyvina treniruotes, bet ir prižiūri, kad jų nepraleistumėte. Pažadėjus kompanionui susitikti 7 val., neišeis mankštos praleisti, nes „šiandien tingiu“. O ir visai nutraukti susitarimą, taip parodant ryžto trūkumą, nėra smagu.
6. Klausykite motyvuojančios muzikos. Atitinkama muzika skatina ne tik protinę veiklą, bet ir adrenaliną. Juk išgirdus filmo Rokis muzikos takelį iškart norisi sportuoti? Įsirašykite į ausinuką guvios muzikos ir nė nepastebėsit, kaip greitai prabėgs treniruotė.
7. Užsirašykite priminimus. Esant veiklų gausai, išties lengva tiesiog užmiršti kai kuriuos darbus, todėl į savo darbų kalendorių įsirašykite ir sportinę veiklą. Taip pat galite pasinaudoti išmaniųjų telefonų programėlėmis, ar paprastu žadintuvo garsu, kurie primins apie artėjančias treniruotes.
8. Subalansuokite mitybą. Sportas – būtinas puikiai savijautai, tačiau be tinkamos mitybos rezultatus pasiekti bus sunku. Tai nereiškia, kad reikia pradėti skaičiuoti kiekvieną kaloriją, ar valgyti tik salotų lapus. Tačiau atsisakyti pusfabrikačių, ar padidinti organizmui naudingo maisto kiekius bei maitintis reguliariai – būtina.
9. Skirkite apdovanojimus ir nuobaudas. Kodėl vaikai susitvarko kambarius? Todėl, kad mama pažada, kad įvykdžius namų ruošos užduotis, jiems bus leista, pavyzdžiui, pažaisti kompiuteriu. Taip ir sportuojantiems puiki motyvacija – nusipelnyta premija. Tai gali būti bet kas, ką mėgstate ir galite sau leisti: nuo skanaus pyragaičio iki naujų sportinių batelių. Neįvykdžius savaitės plano, skirte sau bausmes. Pavyzdžiui, nepirkite naujos palaidinės, apie kurią svajojote visą savaitę. Jei nepasitikite savimi, paprašykite draugų, ar partnerio sekti jūsų pasiekimus ir nustatyti tinkamus apdovanojimus ar sankcijas.
10. Prisiminkite, kodėl pradėjote. Kai jau atrodo, kad viskas, daugiau nebegaliu, tai greičiausiai signalizuoja, kad pasirinkote netinkamą krūvį ar sportinę veiklą. Arba, kad užmiršote pirmąjį punktą – užsibrėžtus tikslus. Prisiminkite susikurtą siekiamybę, pakoreguokite planą, ir sportuokite toliau.

Pradėti visuomet sunku, tačiau turint tikslus, nenukrypti nuo kelio yra paprasčiau. Nesitikėkite jau po savaitės džiaugti plokščiu pilvuku, tačiau pakilusi nuotaika ir padidėjęs energijos kiekis, pasijus gana greitai. Puiki savijauta – motyvacija nesustoti ir siekti užsibrėžtų tikslų. Pradėkite treniruotes jau šiandien, ir dar šią vasarą galėsite džiaugtis rezultatais!
Nepamirškite – prieš pradedant intensyvias treniruotes, būtina pasitarti su gydytoju bei specialistu, kaip sportuoti saugiai ir efektyviai.

 

ManoDaktaras.lt

 

Lengvai ir greitai išsirinkite sau specialistą!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


+ 2 = penki

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>