Saldumynai. Jų atsisakyti?

Saldumynai. Jų atsisakyti?

Jei žmogus nuolat vengia galvoti apie saldumynus, tai dažnai sukelia atvirkštinę reakciją.

Saldus skonis – tai vienas iš penkių pagrindinių skonių, kuris paprastai asocijuojasi su maloniais pojūčiais – pasitenkinimu, džiaugsmu, nusiraminimu, palaima. Daugelis mėgstančių pasmaguriauti supranta, kad kenkia sau, tačiau negali atsisakyti šio malonumo. Kaip save sustabdyti, jei saldumynai pradeda trukdyti ir užvaldo mūsų gyvenimą, netgi pradeda trikdyti sveikatą?

 

Sweets Image

Nereikia sau drausti!

Jei žmogus nuolat vengia galvoti apie saldumynus, tai dažnai sukelia atvirkštinę reakciją, todėl jų suvalgoma dar daugiau nei įprastai. Britų psichologai, atlikę tyrimus, pastebėjo, jog moterys, kurioms draudė galvoti apie šokoladą, jo suvalgydavo 1,5 karto daugiau nei moterys, kurių prašė papasakoti, ką jos jaučia, kuomet įsivaizduoja šokoladą.

Liepti sau negalvoti apie kažką labai trokštamo – tai pats neteisingiausias būdas, kokį tik galima įsivaizduoti. Jei jūs sau iškeliate nepasiekiamą tikslą, pavyzdžiui, „aš daugiau niekuomet nevalgysiu šokolado“ ar „aš niekuomet nevalgysiu saldumynų“, mintys apie uždraustus dalykus užvaldys jus ir vargu ar atsispirsite pagundai. Būtina suprasti tokio elgesio priežastį ir išsiaiškinti, kas sukelia tokį nenumaldomą saldumynų potraukį.

Privalome suprasti, kokios pasekmės bus, jei itin mėgausimės saldumynais!

Neįmanoma išvengti potraukio saldumynams, jei neišsiaiškinsime priežasties, sukėlusios tai. Kai nenumaldomai norisi kažko saldaus, žinojimas apie cukraus – greitųjų angliavandenių neigiamas pasekmes visai nepadeda. Tokiu atveju pamėginkite atlikti savianalizę, tai padeda!

Jei pastebėjote, jog tam tikros emocijos sutrikdo mitybos įpročius (tai atsitinka daugeliui), tai labai naudinga suprasti tikrąją saldumynams potraukio priežastį. Tik pagalvokite, kodėl taip norite saldaus? Ar norite pakenkti savo organizmui, užmiršti savo tikslą tik dėl nedidelio gabalėlio saldumyno, kuriame nėra nieko naudinga – nėra mums svarbių maistinių medžiagų, ląstelienos?

Pamėginkite greitai atsakyti į žemiau pateiktus klausimus. Greiti atsakymai, paprastai būna sąžiningiausi. Atsakinėkite atvirai „taip“ arba „ne“, nes jums nebūtina kažkam rodyti rezultatų.

Kai atsiranda nenumaldomas potraukis saldumynams, kokie kyla pojūčiai:

SugarSweet

Pyktis, nerimas, gėda, nuoskauda, sumišimas, nuobodulys, gailestis, nusivylimas, depresija, suglumimas, pavydas, dirglumas, kaltė, bejėgiškumas, liūdesys, nereikalingumas, vienišumas, mieguistumas, nuovargis, nerimas, neviltis, nusiminimas.

Dabar išanalizuokite gautus rezultatus. Sudarykite emocijų sąrašą, kurios dažniausiai priverčia sulaužyti kasdieninius mitybos įpročius. Peržiūrėkite dažniausiai kylančias emocijas ir prisiminkite, kurios labiausiai paskatindavo norą suvalgyti kažko saldaus. Susimąstykite, kaip galėtumėte kitaip pasielgti tokioje situacijoje. Kokie dar būdai padėtų išvengti emocinio diskomforto?

Naudokitės šia informacija! Emocijų sąrašą nešiokite su savimi, laikykite kišenėje ar piniginėje, o namuose – matomoje vietoje, prikabinkite ant šaldytuvo ar kompiuterio. Nuolat analizuokite save.

Gyvenimas daug saldesnis nei rafinuoti saldumynai!

Dabar jūs jau pasiruošę įveikti saldumynų pagundas! Pažinimas emocijų, sukeliančių potraukį saldumynams, suteiks jums stiprybės ir vidinės tvirtybės pasakyti „ne“, kai atsiras didelis noras neatsispirti. Juk vietoj įprasto noro suvalgyti kažką saldaus – saldainį, šokoladą ar bandelę, galite sugalvoti padaryti sau kažką tikrai ypatingo ir teikiančio malonumą. Jūs suprantate, jog esate daug stipresni nei įprotis valgyti kažką saldaus! Prisiminkite, gyvenimas daug saldesnis nei rafinuoti saldumynai!

Jei lemtingas potraukis saldumynams dar vis stiprus, tokiu atveju pagelbėtų psichologo konsultacijos. Specialistas padės atrasti naujų būdų, atsikratant blogos nuotaikos, nuobodulio, nerimo, vengiant saldumynų, ir paskatins jus iš tiesų mėgautis gyvenimu!

 

www.dietoscentras.lt

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


aštuoni × 9 =

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>